Miljöinnovation och EU-bidrag  har nu passerat 100 000 sidladdningar enligt Bloggtoppen. Jag fortsätter göra mitt bästa för att motsvara förtroendet. Våra nyheter ska vara glädjande och lönsamma. Glädjande för alla och särskilt för de som är intresserade av miljöinnovationer.  Lönsamma för de som är intresserade av EU-bidrag. Naturligtvis är vi en specialiserad dvärg i informationsflödet.

Det är roligt att se vad som intresserar våra besökare. De flesta har förstås besökt  hemsidan. Men glädjande många kollar sidan EU-bidrag. Den är ju som en självstudiekurs för innovatörer som är intresserade av EU-pengar. Klicka här för mer information och länkar:

Inläggen har i dag varit uppe olika länge. Det går inte att i statistiken se vilka inlägg som har kollats vid ett besök på bara hemsidan. Men det mest klickade inlägget var presentationen av Knycers miljötorkskåp som bästa svenska miljönyhet i december 2010. Omröstningarna  om månadens bästa miljönyhet har generellt sett många besökare.

Publikt noterade miljöinnovationer lockar många besökare. Ofta brukar första inlägget om ett företag locka särskilt. En bit ner i vänster kolumn finns etiketter. Etikettternas storlek beror på hur ofta de använts på sajten. Lightlab Sweden AB är det publika företag som rönt mest intresse.

Länk till presentation av Knycers miljötorkskåp: http://ecoinnovation.se/miljoinnovationer/knycer-110116

Länk till sidan EU-bidrag: http://eu-bidrag.org