Miljöinnovation och EU-bidrag: Jag har sagt det förr, jag blir så glad att människor är intresserade av den information vi lämnar. I veckan har vi passerat 80 000 sidladdningar. När jag ser på Google analytics så har besökarna satsat 2500 timmar på sajten.

Jag fortsätter försöka motsvara förtroendet. Våra nyheter ska vara glädjande och lönsamma. Glädjande för alla ochsärsklit de som är intresserade av miljöinnovationer. Lönsamma för de som är intresserade av EU-bidrag. Naturligtvis är vi en specialiserad dvärg i informationsflödet. Jag tycker det illustreras väl av vår bild på mig mellan tårna på en jättesequoia.

Det är roligt för mig att se vad som intresserar våra besökare. Enligt analytics har över 5000 olika sidor besökts. Naturligtvis har de flesta kommit till hemsidan. Men de andra sidorna har sammantaget nått hälften så många besök. Klicka på den sida som intresserar Dig ovan!

Inläggen har ju i dag varit uppe olika länge. Det går inte att i statistiken se vilka inlägg som har kollats vid ett besök på bara hemsidan. Men det mest klickade inlägget gäller webröstning om bästa miljönyhet i april 2009, en match mellan tre börsnoterade företag. Detta engagerade verkligen besökarna som sattte i genomsnitt 13 minuter på detta inlägg. Vinnare blev Clean Oil Technologies buss som gått 60 000 mil utan oljebyte. Länk till röstningen: http://evolveu.bloggsida.se/miljoinnovationer/april-basta-cot-deflamo-opcon

Etiketterna för börsnoterade bolag har också varit populära källor för information. Här ligger bolag som Morphic och Borevind högt. Kolla dagens etiketter i vänster kolumn en bit ner.