Miljöinnovationen Capee har bjudits in till provning av Jönköping Energi. Man vill veta hur mycket tid, pengar, energi och miljö som kan sparas i den dagliga driften. Bilden är från Jönköping Energi.

Problemlösningsmjukvaran Capee Action Station har nu 40 timmar på sig att hitta och verifiera rotorsaker till anläggningens driftstörningar. En stimulerande utmaning för Capee Group och ett spännande test för Jönköping Energi som har allt att vinna. Klicka här för mer information ur pressmeddelandet!

– Ja kan vi effektivisera driften så vinner såväl vi som våra kunder och miljön på det. Det lilla jag vet på förhand om Capee Action Station låter lovande och det ska bli intressant att se vad den kan göra på 40 timmar. Min förhoppning är att vi under veckan kommer hitta fel och optimala körsätt snabbare än vi gör idag. Att vi får möjlighet att studera tidigare driftstörningar som varit svårupptäckta och kostsamma samt se hur Capee Action Station skulle löst det. Gillar vi vad vi ser och får ut av programmet kan det bli aktuellt att diskutera vidare med Capee Group, säger Lars Svensson, Driftchef på Jönköping Energi.

– Väldigt roligt att Jönköping Energi antar utmaningen och vårt nya 40-timmarserbjudande som vi tror mycket på. För potentiella användare är det här ett bra sätt att prova på Capee Action Station. Det handlar om lite tid och pengar i anspråk samtidigt som det ger mycket tydliga och konkreta resultat inom loppet av en vecka, säger Peter Nilsson, VD på Capee Group.