Predect har utvecklat ett system för realtidsanalys av vattenkvalitet. IBM:s entreprenörstävling SmartCamp Sweden premierar entreprenörer som liksom IBM vill bidra till en smartare planet. Tävlingen genomfördes i samarbete med affärssinkubatorn STING (Stockholm Innovation & Growth), som också delade ut ett eget pris. STINGs SmartCamp pris gick till Info24 – en digital informationsmäklare som erbjuder smarta tjänster.

 – Vi är otroligt glada att stå som segrare i hård konkurrens med mycket kvalificerade bolag. Men vi ser framförallt en spännande möjlighet att kunna kombinera IBMs produkter och tjänster med Predects lösning och på sätt öka värdet för våra kunder, säger Karl Bohman, VD på Predect. Samtidigt tror vi att det finns en intressant kommersiell potential för oss båda, att gemensamt kunna sälja och marknadsföra dessa lösningar gentemot IBMs befintliga och nya kunder inom segmentet Water Management.

Klicka här för att läsa vidare!

– Predect har ett erbjudande som fullt ut följer vår Smarter Planet-strategi. Där lösningar som är intelligenta, instrumenterade och ihopkopplade kan bidra till att göra vår värld bättre och smartare, säger Mauritz Gillberg, Nordic Manager ISV & Developer Relations, IBM. De löser också ett allvarligt problem i världen där 1,6 miljoner människor dör för att de dricker förorenat vatten.

Priset som Predect får är ett tre månader långt mentorskap. IBM bistår då med stöd kring allt från teknik till affärsmål och nya kontaktytor. Vinnaren i den svenska tävlingen går också vidare till IBMs globala SmartCamp-final i Dublin i november.

SmartCamp Sweden genomfördes i samarbete med affärssinkubatorn STING (Stockholm Innovation & Growth). 

Mer information
Predect, vinnare SmartCamp Sweden: VD Karl Bohman, karl.bohman@predect.se, 0707 60 89 98, www.predect.se

Om IBM SmartCamp
IBM genomför SmartCamp för att uppmuntra fler företag och entreprenörer att bidra med innovation. Detta  för att tillsammans med IBM driva utveckling och skapa en smartare planet. Med hjälp av smarta lösningar kan dagens industrier, städer och samhällen förbättras, och på så sätt möta flera av de stora utmaningarna världen står inför idag. SmartCamp Sweden genomfördes i samarbete med affärssinkubatorn STING (Stockholm Innovation & Growth. För mer information om IBM SmartCamp, se: www.ibm.se

Om STING (Stockholm Innovation & Growth)
STINGs vision är att bidra till byggandet av framtidens globala tillväxtföretag genom att attrahera de bästa innovatörerna och entreprenörerna och erbjuda dem affärsutvecklingsstöd och nätverk i världsklass. Affärsinkubatorn STING är ett non-profit företag, som ägs av Stiftelsen Electrum – en samverkan mellan näringsliv, forskning och Stockholms stad. Våra huvudpartners är Innovationsbron och KTH.